Cho, M. Y(2018). Book review writing based on self-application,
The Studies of Korean Literature 57:355-384.
[조미영. (2018). 대학 글쓰기에서의 자기적용 서평 쓰기. 우리문학연구, (57), 355-384.] .
Choi, S. H(2013). A study on a book review writing lesson model using thesis as academic writing, The Journal of General Education 7(5), 163-195.
[최수현. (2013). 학술적 글쓰기로서 논문 서평 쓰기 수업 모형 연구. 교양교육연구, 7(5), 163-195.].
Choi, Y. S(2021). Book reviews as a method of teaching academic writing - Focusing on how to use book reviews for academic writing,
The Korean Journal of Literacy Research 12(1), 41-63.
[최유숙. (2021). 대학 글쓰기에서의 서평 교육 연구-학술적 글쓰기를 위한 서평 활용방안을 중심으로. 리터러시연구, 12(1), 41-63.].
Ewha Women'University's Compilation Committee of Korean in Liberal Arts. (2016). Korean speech and writing Ewha Press.
[이화여자대학교 교양국어 편찬위원회. (2016). 우리말과 글쓰기. 이화출판.].
Flower, L(1998). Problem-solving strategies for writing, Won J, Whang JDongmunsun. (Original work published 1981).
[플라워 린다. (1998). 글쓰기의 문제해결 전략 (원진숙, 황정현, 역). 동문선. (원서출판 1981)].
Ha, K. S(2019). The study for writing book review in college writing - A case study of Sunmoon University,
The Korean Journal of Literacy Research 10(2), 265-289.
[하경숙. (2019). 대학 글쓰기에서 서평 쓰기 수업 사례와 특질-선문대학교 수업 사례를 중심으로. 리터러시연구, 10(2), 265-289.].
Jang, M. J(2017). Change in learners'writing awareness through writing education:An analysis of self-reflection to write a book review, Text Linguistics 42:145-174.
[장민정. (2017). 대학 글쓰기 교육을 통한 학습자의 쓰기에 대한 쓰기 인식 변화: 서평 쓰기에 대한 성찰일지 분석. 텍스트언어학, 42, 145-174.] .
Kim, N. G(2017). A study on college students'book review practices and writing correction -using a web-based writing correction system at writing and speech center in Daegu Catholic University, Humanity Science Study 31:29-54.
[김남경. (2017). 대학생 서평의 실제와 첨삭 방안-대구 카톨릭대 글쓰기센터 웹 첨삭 시스템을 활용하여. 인문과학연구, 31, 29-54.].
Kim, S. J(2018). Designing communication-centered book review writing class and its educational effects,
Culture and Convergence 40(7), 417-446.
[김소정. (2018). 소통 중심의 서평쓰기 강의 설계와 교육적 효과. 문화와 융합, 40(7), 417-446.].
Kim, S. J(2020). Literacy education through book review,
The Korean Journal of Literacy Research 11(1), 217-244.
[김신정. (2020). 서평쓰기를 통한 리터러시 교육. 리터러시연구, 11(1), 217-244.].
Kim, S. S, Jin, Y. B, Yu, K. S, Kim, Y. R, Lim, H. K, Guan, C. K, Kim, S. Y, Lim, Y. K(2018). Writing by thinking and Communicating, Samin.
[김성수, 진영복, 유광수, 김예림, 김현강, 권창규, 김성연, 임유경. (2018). 생각하고 소통하는 글쓰기. 삼인.].
Lee, R(2022a). Exploratory study on the specification of content knowledge formation - Based on analysis of university writing textbooks, The Journal of the Korea Contents Association 22(7), 486-497.
[이란. (2022a). 글쓰기 내용지식 구성의 세분화에 관한 탐색적 연구-대학 글쓰기교재 분석을 중심으로. 한국콘텐츠학회논문지, 22(7), 486-497.] .
Lee, R(2022b). University writing easy to learn, Knowledge and Sensitivity.
[이란. (2022b). 쉽게 배우는 대학 글쓰기. 지식과감성.].
Na, M. A(2019). A study on the revitalization of book review education by analyzing learner levels - Focus on analysis and reading education for new students in science and engineering in university, Korean Journal of General Education 12(6), 11-27.
[나민애. (2019). 학습자 수준 분석을 통한 서평 교육 활성화 방안 연구-대학 이공계열 신입생에 대한 분석 독서 교육을 중심으로. 교양교육연구, 12(6), 11-27.].
Na, M. A(2020). A study on the role of 'Co-Duction'activities in book review writing education - Focused on courses and surveys for the first semester of 2020, Korean Journal of General Education 19(5), 55-65.
[나민애. (2020). 서평 쓰기 교육에서의 학습자 분석과 공동-추론 교안 연구-2020년 1학기 운영 강좌 및 대학 신입생 설문을 중심으로. 교양교육연구, 19(5), 55-65.].
Park, H. H(2017). Process-oriented approach in education of academic book review writing at the university level, Korean Journal of General Education 11(1), 173-208.
[박현희. (2017). 대학의 학술적 서평 쓰기 교육의 과정 중심 접근. 교양교육연구, 11(1), 173-208.].
Potter, J(2013). Media literacy, 7th ed. Sage Publishings.
Reboul, O(1999). La Rhétorique, Park IHangilsa. (Original work published 1989).
[올리비에 르볼. (1999). 수사학 (박인철, 역). 한길사. (원서출판 1989)].
Seo, E. H(2020). The relationship between stimulus use and topic selection for book reviews,
The Korean Journal of Literacy Research 11(2), 35-63.
[서은혜. (2020). 쓰기 동기화 자료 활용과 서평 학습자의 비평 요소 선택. 리터러시연구, 11(2), 35-63.].
Seoul University's Compilation Committee of Foundation of Writing. (2016). Foundation of writing Seoul University'Publishing Industry Center.
[서울대학교 글쓰기의기초 편찬위원회. (2016). 글쓰기의 기초. 서울대학교 출판문화원.].
Sim, J. H(2014). The study for reading and writing integrated education for the book review, The Journal of General Education 8(5), 131-150.
[심지현. (2014). 서평쓰기를 위한 읽기 쓰기 통합교육 수업 사례 연구. 교양교육연구, 8(5), 131-150.].
Son, H. S(2014). Method write a book review education research writing at university,
The Review of Korean cultural Studies 48:545-575.
[손혜숙. (2014). 대학 글쓰기에서의 서평 쓰기 교육방법 연구. 한민족문화연구, 48, 545-575.].
Tribble, C(1996). Writing, Oxford University Press.
Um, T. K(2017). A study on problems and improvement of book report writing education in university,
The Journal of Humanities and Social Science 8(4), 1069-1082.
[엄태경. (2017). 대학 독후감 쓰기 교육의 문제점과 개선 방안에 관한 연구. 인문사회 21, 8(4), 1069-1082.].