Bang, M. K(2022). A preliminary study for humanities-based thanatology lectures, Culture and Convergence 44(2), 907-922.
[방미경. (2022). 인문학 기반의 죽음학 강의를 위한 시론. 문화와융합, 44(2), 907-922.].
Jeong, J. G, Lee, S. Y, Lee, H. J, Baek, J. H(2015). Developing a death education model for Korean adolescents:Focusing on comparisons with the Japanese model, Social Thought and Culture 18(2), 325-356.
[정재걸, 이승연, 이현지, 백진호. (2015). 한국 청소년 죽음교육 모형개발: 일본 청소년 죽음교육 모형과의 비교를 중심으로. 사회사상과 문화. 18(2), 325-356.].
Kim, E. H(2017). Poetry with the “Wings”of song:A study on Korean art songs singing about 'death'- Focusing on the poems of Kim Sowol and Cheon Sang-byeong, Music and Reality 54:89-115.
[김은하. (2017). 시(詩), 노래의 ‘날개’ 달다:‘죽음’을 노래하는 한국창작가곡들에 대한 연구-김소월과 천상병의 시를 중심으로. 음악과 현실, (54), 89-115.].
Kim, J. K(2023). A study on grief in old age and death education for end-of-life preparation from the perspective of thanatology, Journal of Liberal Arts Education 17(1), 127-138.
[김재경. (2023). 싸나톨로지 (죽음학) 관점에서 본 노년비탄과 임종에 대비한 죽음교육 연구. 교양교육연구, 17(1), 127-138.].
Kim, J. K, Lim, B. S(2020). Perception survey on public education of thanatology in universities reflecting on life and death, Journal of Liberal Arts Education 14(5), 189-200.
[김재경, 임병식. (2020). 삶과 죽음을 성찰하는 싸나톨로지 (죽음학) 의 대학 공교육을 위한 인식조사. 교양교육연구, 14(5), 189-200.].
Lee, S. R(2014). Themes and musical design in Liszt's symphonic poems, Journal of Musicology 31(4), 153-179.
[이성률. (2014). 리스트의 교향시에 나타난 주제와 음악적 구상. 음악논집, 31(4), 153-179.].
Lee, Y. J, Cho, G. H, Lee, H. J(2006). Exploration of death education models, Asian Journal of Education 7(3), 121-140.
[이윤주, 조계화, 이현지. (2006). 죽음교육 모형 탐색. 아시아교육연구, 7(3), 121-140.].
Min, E. K, Park, E. M, Oh, I. D, Lee, N. J(2014/2020). Western music history 2. Music World.
[민은기, 박을미, 오이돈, 이남재. (2014/2020). 서양음악사 2. 음악세계.].
Oguz, N. Y, Kavas, M. V, Aksu, M(2007). Teaching thanatology:A qualitative and quantitative study, Eubios Journal of Asian and International Bioethics 17(6), 172-177.
Park, M. Y(2019). A proposal for public education of death education:Focusing on educational cases of the Korean thanatology association and Korea university's death education research center, Proceedings of the Korean Association for Public Administration 1653-1672.
[박미연. (2019). 죽음교육의 공(公)교육화를 위한 제안: 한국싸나톨로지협회와 고려대 죽음교육연구센터 교육사례를 중심으로. 한국행정학회 하계학술발표논문집, 1653-1672.].
Park, Y(2024). A study on Liszt's “Church music of the future”and oratorio, Theology and Practice 89:915-946.
[박윤경. (2024). 리스트의 ‘미래의 교회음악’과 오라토리오 연구. 신학과실천, (89), 915-946.].
Williamson, V(2020). You are the music:How music reveals what it means to be human (N. S. Rim, Trnas.), Bada Publishing, (Original work published 2014).
[Williamson, V. (2020). 음악이 흐르는 동안 당신은 음악이다 (노승림, 역). 바다출판사. (원서출판 2014)].
Yim, B. S(2018). A study on the composition of textbooks for death education by life development stages, Proceedings of the Korean Association for Death Education, 8:Korean Thanatology Association.
[임병식. (2018). 생애발달단계별 죽음교육 교과서 구성 연구. 한국죽음교육학회 학술 자료집, (8). 한국싸나톨로지협회.].