Bailey, S. (2015). Academic writing:A handbook for international students. Loutledge.
Gee, H. B. (2013). 'Outlining'teaching model through wiring clinic case study of college students. Korean Journal of General Education, 7(2), 449-490.
[지현배. (2013). 대학생의 글쓰기 클리닉 사례를 통해 본 개요 작성 지도 모형. 교양교육연구, 7(2), 449-490.].
Johnson, A. P. (2016). Academic writing:Process and product. Rowman &Little Field Publisher.
Kim, S. K. (2022). Analysis of problems in college writing 'outline/organization'focusing students questions.
The Journal of General Education, 21:93-122.
[김수경. (2022). 학습자의 질문을 통해 본 개요 작성 교육. 교양학연구, (21), 93-122.].
Kim, S. R. (2016). The study on creating outline education in the university writing -based on the case analysis of writing and communication at Hoseo University. The Journal of Literary Creative Writing, 15(2), 233-267.
[김세령. (2016). 대학 글쓰기에서의 개요 작성교육- 호서대학교 <글쓰기와 커뮤니케이션> 사례 분석을 중심으로. 한국문예창작, 15(2), 233-267.].
Lee, C. (2018). A study on 'how to write an outline'sections in college writing skills textbooks.
Journal of Humanity Science in SCH, 37(1), 153-180.
[이청. (2018). 대학 글쓰기 교재의 개요 작성 항목 연구. 순천향 인문과학논총, 37(1), 153-180.].
Lee, R. (2020). Exploratory study on the possibilities of convergence with music in writing classes. The Journal of the Korea Contents Association, 20(8), 88-100.
[이란. (2020). 글쓰기 수업에서 음악과의 융합 가능성에 대한 탐색적 연구. 한국콘텐츠학회논문지, 20(8), 88-100.].
Lee, R. (2022). Exploratory study on the specification of content knowledge formation - based on analysis of university writing textbooks. The Journal of the Korea Contents Association, 22(7), 486-497.
[이란. (2022). 글쓰기 내용지식 구성의 세분화에 관한 탐색적 연구. 한국콘텐츠학회논문지, 22(7), 486-497.].
Lee, S. E. (2018). The study on outline-making learning model for undergraduate writing education.
Journal of Humanity Science in SCH, 37(4), 63-90.
[이소의. (2018). 대학생 글쓰기의 문제해결형 개요짜기 모델 연구. 순천향 인문과학논총, 37(4), 63-90.].
Oh, S. K. (2024). A study on teaching academic report outlining through case analysis of foreign undergraduate students.
The Journal of Korean Studies, 90:137-162.
[오선경. (2024). 외국인 학부생의 사례 분석을 통한 보고서 개요 작성 교육 방안 연구. 고려대학교 세종캠퍼스 한국학연구소, 90, 137-162.].
Park, C. H. (2019). The methodology of outlining in university academic writing education and proposals for improvement.
Korean Language and Literature in International Context, 81:293-317.
[박춘희. (2019). 대학의 학술적 글쓰기에서 개요 작성 지도 방법론과 개선 방안. 국제어문, (81), 293-317.].
Park, Y. M. (2008). Theory of writing education. Yukrak.
[박영목. (2008). 작문교육론. 역락.].
Seo, J. H., Lee, M. H., & Park, J. W. (2020). Korean textbook. Hankook Munshasa.
[서종학, 이미향, 박진욱. (2020). 한국어 교재론. 한국문화사.].
Seoul National University's Publishing Committee for Basics of Writing. (2015). Basics of writing. Cultural Center for Publishing in Seoul National University.
[서울대학교 글쓰기의기초 편찬위원회. (2015). 글쓰기의 기초. 서울대학교출판문화원.].
Textbook Compilation Committee. (2017). College writing for freshmen. LogicIn.
[대학글쓰기 교재편찬위원회. (2017). 신입생을 위한 대학 글쓰기. 로직인.].
Tribble, C. (1996). Writing. Oxford University Press.
Wiener, B. (2003). Writing skills handbook. Houghton Mifflin.